Ik wil een leerling niet de klas uitsturen. Maar ik heb soms geen andere mogelijkheid.
Iedere leraar kent het gevoel dat je aan de grenzen van je mogelijkheden bent gekomen. Een leerling reageert niet op je verzoeken of correcties. Dat kan een vervelend gevoel geven. Je kunt de indruk krijgen dat er geen andere mogelijkheid is dat het contact te verbreken en het kind weg te sturen. Meestal voel je aan dat dat de relatie niet bevordert. Er is ook geen leraar te vinden die het fijn vindt om dat te doen én het kost achteraf vaak tijd om het uit praten of te herstellen.
Als je het eigenlijk niet wilt, kun je dat gewoon met die leerling of de klas delen. Je zegt dan: je weet dat ik je nu uit de klas kan sturen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik weet niet waarom je doet wat je doet. Ik wil niet degene zijn die jou buitensluit. En de les is voor iedereen belangrijk. En dan kun je de kinderen vragen wat zij als opties zien. Je kunt ook vragen wat zij zouden doen als zij de leraar waren. Dan hoor je wat die leerling en de andere leerlingen denken én je hebt je goede intenties gecommuniceerd. Een ding is zeker: er gebeurt iets anders dan wat er doorgaans gebeurt. Laat je verrassen!
Ik wil een leerling niet de klas uitsturen. Maar ik heb soms geen andere mogelijkheid.
Rapporteer
Er is een probleem opgetreden bij het rapporteren van dit bericht.
Bloklid?
Bevestig dat je dit lid wilt blokkeren.
Dat zul je niet meer kunnen:
Zie geblokkeerde berichten van leden
Vermeld dit lid in je berichten
Nodig dit lid uit voor groepen
Bericht dit lid
Voeg dit lid toe als verbinding
Let op:
Deze actie verwijdert dit lid ook uit je connecties en stuurt een rapport naar de sitebeheerder.
Dit proces kan enkele minuten duren.